Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zomaar een modem voor tv/internet vervangen?

Ik heb al een half jaar een nieuwe modem in de kast liggen die we van Ziggo kregen. Met de huidige hebben we hier draadloos internet, tv en de telefoon erop lopen.
Kan ik de oude gewoon vervangen zonder één en ander in te stellen?
(we zijn helemaal niet tv/radio freak en alles werkt gewoon dus kwam het er niet van)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je zal alleen voor draadloos internet waarschijnlijk iets in moeten stellen (op de apparaten waarmee je draadloos internet gebruikt).

Toegevoegd na 6 minuten:
Je zal dus waarschijnlijk even een nieuw wachtwoord in moeten vullen (staat onderop je modem). Je kan ook even het wachtwoord veranderen door in het router gedeelte te gaan van je modem.

Vul in je browser in: 192.168.178.1
Gebruikersnaam: ziggo
paswoord: draadloos

Dan bij Wireless, beveiliging. Wijzig> en dan bij
WPA Pre-Shared Key een ander wachtwoord invullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het modem van de huidige provider is kan je deze vervangen. Kijk voor de zekerheid eerst nog op de site van jullie provider om te kijken of er nog speciale zaken veranderd zijn. Mocht het naderhand niet werken dan let goed op waar je welk stekkertje vandaan haalt dan kan dat later er gewoon weer in en blijft het werken zoals het dat nu doet, succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het draadloze netwerk zal e.e.a. opnieuw ingesteld moeten worden. Waarschijnlijk zit er een wps knop op zodat dit vrij gemakkelijk kan. Als alles nu echter gewoon goed werkt kan je je afvragen waarom je de nieuwe modem/router zou installeren. Never change a winning team :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kent het wel, de nieuwe kan sneller werken enz ...bla bla..
Tijd om onze pc guru in te vliegen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je hulp nodig hebben...even een PM
ik denk dat het zonder problemen zou moeten kunnen maar bij twijfel eerst de provider aanschrijven dan krijg je meteen de juiste instellingen van ze te weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding