Wat te doen als USB stick niet meer wordt herkend (de behuizing wel maar de schijf zelf niet)?

Hallo allen,

Mijn USB-stick wordt opeens niet meer herkend: hij maakt geluid als ik hem in USB poort steek en er brandt licht, maar hij verschijnt niet als map.

In een andere laptop verschijnt hij wél als map, maar dan heeft de schijf niet de juiste grootte en hij opent hem niet. (En er wordt vermeld dat hij geheel leeg is, wat zeer zeker niet het geval is.)

Wanneer ik naar apparatenbeheer ga, zie ik de stick wel, op beide laptops (dus ook op de laptop waar de map niét verschijnt).
Maar misschien zie ik niet zozeer de schijf zelf, maar de behuizing..?

Als iemand tips of ideeën heeft; heel graag!

Alvast bedankt,
GM

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
6.5K
SimonV
7 jaar geleden
Dit probleem wordt door mij wel herkend: in zo'n geval kan de USB-stick stuk zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je voor je reactie. Ja, ik weet dat die kans groot is... Maar hoop dat er nog een manier is om nog bij de gegevens te kunnen.

Antwoorden (2)

Kan zijn dat de usb stick een schijf letter krijgt die al is vergeven of geen schijfletter krijgt . heel soms gebeurd dit.

druk met rechtermuisknop in verkenner op deze pc en druk op beheren
Ga dan naar schijfbeheer
Zie je daar je usb stick wel staan ?
Zoja geef de usb stick een letter door met rechtermuisknop erop te klikken en dan stationsletter en paden wijzigen te klikken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie hem daar wel tussen staan bij schijfbeheer, als 'USB device' (op het moment dat de stick er niet in zit, verschijnt die 'USB device' niet bij schijfbeheer). Op het moment dat ik daar op ga staan, en op mijn rechter muisknop druk, krijg ik enkel de volgende opties: - stuurprogramma's bijwerken
- uitschakelen
- installatie ongedaan maken
- zoeken naar gewijzigde apparaten
- eigenschappen Dus niet: stationsletter en paden wijzigen..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat krijg je bij eigenschappen te zien? kan je daar een stationsletter veranderen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf ook even gekeken maar via eigenschappen kan je stationsletter niet wijzigen. Weet niet of er belangrijke dingen op staan anders helpt formateren misschien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent dan wel alles kwijt maar misschien werkt de usb stick dan wel weer
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel voor je meedenken; heel fijn! Ik ga eerst nog even de stappen proberen de degene na jou oppert, en anders inderdaad maar proberen te formatteren en alles kwijt zijn. Nogmaals bedankt!
Het kan zijn dat je usb-stick defect is.
Stop de stick in de andere laptop, waar deze wel verschijnt als map.
Open "Deze Computer" en rechtsklik op het icoon "Verwisselbare Schijf".
Kies vervolgens "Eigenschappen".
Klik op het tabblad Hulpprogramma's.
Klik op de knop "Nu Controleren".
Vink zowel de hokjes "Automatisch fouten in het bestandssysteem repareren" als "Scannen op en repareren van beschadigde sectoren" aan. Klik op "Start".

Alternatief 1
Probeer met Recuva de bestanden terug te halen.
https://www.piriform.com/recuva/download

Alternatief 2
Probeer met Easeus Data Recovery de bestanden terug te halen met de proefversie.
http://www.easeus.com/data-recovery-software/
SimonV