Is een 500gb externe hdd sneller en vertrouwder dan een 1tb hdd?

ik wil mijn laptop en desktop backuppen,daarvoor heb ik een hdd van 500gb voldoende aan,maar omdat het om de prijs gaat,is een 1tb weer aantrekkelijker,wat is jullie advies?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als data recovery bedrijf krijgen wij heel veel externe harde schijven aangeboden omdat zij stuk zijn gegaan. Met een harde schijf wordt toch nog wel eens gelopen of men stoot hem om. Als je op goede wijze wilt backuppen kun je dit het besten online doen. (Zo ben je namelijk ook bij brand of een piekspanning beveiligd tegen data-verlies.) Daarnaast wordt backuppen naar een externe harde schijf vaak maar eens in de paar maanden gedaan, waardoor je al snel een paar maanden data kwijt bent bij een crash. Voor 25 euro per jaar kun je een onbeperkt aantal computers back-uppen en heb je de beschikking over onbeperkte opslagcapaciteit. Aangezien je eens in de paar jaar toch een nieuwe externe harde schijf nodig hebt, is online backuppen nauwelijks duurder dan een externe harde schijf

Bronnen:
http://www.backupmypc.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100