mijn pc loopt continu vast ook na een nieuwe HD er in te hebben egzet en een nieuwe videokaart maar het probleem is er nog wat nu ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor pc is het? processor, werkgeheugen? wat voor besturingssysteem draai je en is het bij een bepaald programma of loopt hij al vast als je notepad aan het opstarten bent? waarom dacht je dat het aan de HDD of videokaart zou liggen? p.s.
wel apart dat alle antwoorden hardware gerelateerd zijn zonder verdere informatie te vragen??

Antwoorden (4)

Het ligt er misschien ook aan hoe oud je computer is. Als je computer al een aantal jaar oud is kan het daar aan liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moederbord heb je een aantal elco's zitten. Dit zijn kleine recht opstaande buisjes (gekleurd) met een glimmende bovenkant (soort van hele kleine bierblikjes). In het dekseltje zit een kruis (een: X) gegraveerd. Deze dekseltjes mieten hol (naar binnen gedrukt) zijn. Als ze kapot zijn, dan staan ze bol (naar buiten) en vaak vies, roestig, verweerd. Er zitten er wel 10 of meer, en je moet ze even allemaal controleren. Als er één of meer kapot zijn, dan verklaard dat heel goed waarom je PC spontaan vastloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn regelmatig vragen over defecte computers hier.
Het is meestal lastig te bepalen aan de hand van de vraag wat er mis is.
Vaak is het verstandig om alle onderdelen die niet perse nodig zijn voor het functioneren van de computer (bv de CD speler of een PCI kaart) los te maken. Alle losse kabeltjes te verwijderen en eventueel het RAM even los te halen. Maak de koperen "pootjes" even schoon met een potloodgum en plaats daarna het geheugen terug.
Zitten er meer geheugenbankjes in, probeer het dan met 1 geheugenbankje. Wellicht is 1 van de geheugenbankjes stuk.

Zo kun je langzaam proberen uit te zoeken waar het probleem zit.

Je kunt ook het geheugen testen met een zogenaamde Memtest boot-cd. (Zie link)
Hou er rekening mee dat dit uren kan duren. Soms wel een dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je processor koeling in orde ?
Loopt hij direct vast of altijd na een tijdje ?
Soms is er een bios update voor je mb die dit soort problen oplost. zoek op je mb naar naam en type en kijk even bij de fabrikant daarvan. als je niet voldoende kennis hebt laat een ander dan je firmware flashen.