Een router is een apparaat dat de communicatie tussen twee netwerken verzorgt (dus niet alleen met het internet).

Een repeater is een apparaat dat een signaal (versterkt) doorgeeft, zodat het effectieve bereik van (b.v.) een router vergroot wordt.

Expander is een andere naam voor een repeater, met name gebruikt bij wifi(draadloos netwerk)-repeaters.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een router regelt het elektronische verkeer tussen computers en de internetverbinding (het kastje aan de muur).

Een expander vergroot het aantal computers dat je op een router kan aansluiten.

Een repeater is een soort versterker van het Wifi signaal. Je kan dan grotere afstanden overbruggen (als je een groot huis hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Een expander is een repeater met een andere naam.