na het formatteren van mijn laptop(windows 7) een foutmelding genaamd 0xc000000e. wat moet ik doen?

er komt te staan: windows boot manager. windows failed to start. the boot selection failed because a required device is unaccessible. ik heb mn pc weer geformatteerd, het werkt ook goed. maar als ik mn laptop afsluit en weer aan wil zetten, komt deze foutmelding. ik heb(alweer) mijn laptop alweer geformatteerd, maar ik weet niet wat ik meot doen, en als ik mijn laptop nu afsluit, zal hij het weer niet doen... ikheb nu het programmaatje EasyBCD gedownload, maar ik heb geen idee wat ik ermee moet en of het zou helpen. wie heeft een oplossing voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Begin van deze maand zo een PC gehad van een vriend en toen vond ik uitleg op een website.
Daar kan u ook zien wat die BCD doet. Zie bron.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze melding komt van het MBR (MasterBootRecord).
Door het formatteren is de harde schijf van de laptop als het ware leeg gemaakt.

De MBR is een klein stukje van de HD dat informatie bevat over belangrijke zaken als aanwezige partities op de HD, CD/DVD en opstartinformatie zoals verwijzingen naar het besturingssysteem.

De MBR wordt bij formatteren automatisch opnieuw teruggezet. Maar omdat het besturingssysteem niet meer op de geldige C: partitie aanwezig is mist het MBR de verwijzing daarnaar en komt 0x000000e als return.

Opnieuw installeren van het besturingssysteem is dan noodzakelijk.

Veel laptops hebben standaard af fabriek 2 partities op de HD. de C: partitie en 'n D: partitie waarop 'n recovery bestand staat voor het herstellen van de software als het eens goed mis is gegaan.

Als je alleen de c: partitie hebt geformatteerd dan moet het mogelijk zijn om in het DOS scherm het commando D: te geven waarna de computer naar de D: partitie gaat.

Met het commando dir/ p kun je dan zien of de recoveryfile aanwezig is. Is dat het geval dan kun je zoeken naar 'n .exe file dat de recovery zal starten.

Het voordeel van op deze manier herstellen van de besturingssoftware is dat ook alle essentiële drivers en installatie software van de specifieke laptop (moederbord/videokaart/LAN-WLAN/audio) correct zullen worden meegeïnstalleerd.

Lukt dit allemaal niet of is er geen recovery file aanwezig of heb je alle partities geformatteerd dan kun je alleen nog een nieuwe Windows installatie doen met een CD. (Windows-7)
Die moet je dan wel hebben.
De benodigde applicatie drivers zul je daarna apart moeten ophalen bij de support op de website van de laptopfabrikant. (gratis)

Toegevoegd na 7 minuten:
EasyBCD helpt hier niets. Dat is een tool om meerdere besturingssystemen op de computer naast elkaar te zetten en dmv een keuze menu vóór het opstarten te kiezen welk systeem je wil hebben.

Bijvoorbeeld Linux Ubuntu en Windows 7