Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik de harde schijf van mijn laptop in een desktop aansluiten? (zie omschrijving)

Ik ga binnenkort een desktop aanschaffen en wil daarom mijn interne harde schijf van mijn laptop (Acer 7730) eruit halen en verplaatsen naar mijn desktop, zou dit mogelijk zijn. ik heb gehoord dat die te klein is, maar weet niet of het waar is.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn nogal wat acers met het nummer 7730 dus ik kan het niet specifiek opzoeken. Hoe dan ook uitgaande van een sata interface tussen HD en laptop moet dat verder geen probleem zijn. Het komt echter wel eens voor dat er een "vreemd" stekkertje/adaptertje zit geplugd op zo'n laptop HD waardoor het kan lijken of die niet is voorzien van een standaard interface. Maar dat is ook meer iets van voor de sata interface (waar ik wel vanuit ga bij een 7xxx serie laptop van acer).

Als het er zo uit ziet moet het iig gewoon kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jij kunt gewoon je harde schijf van je laptop in je desktop pc gebruiken geen enkel probleem SATA=SATA. Lang leve de standaarden! en over dat te klein zijn? Ik denk dat zij het hebben over mini sata maar dat is hier niet van toepassing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! maakt het ook niet uit wat voor SATA het is? ik heb de SATA 300 http://tweakers.net/pricewatch/168112/western-digital-scorpio-blue-wd3200bevt-320gb-sata-300-8mb-5400rpm.html#tab:info
Notebook schijven zijn over het algemeen 2.5" tegenover 3,5" in een desktop. Hiervoor zijn echter wel beugeltjes ( brackets) te krijgen om hen toch in een 3,5"bay in te bouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, die van mij is idd 2.5'' en heeft een SATA-300 aansluiting. http://tweakers.net/pricewatch/168112/western-digital-scorpio-blue-wd3200bevt-320gb-sata-300-8mb-5400rpm.html#tab:info

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding