is een acer aspire 5542G een goede laptop om op te gamen?

Ik heb deze laptop en een aantal spellen doen het erg goed, andere spellen (uit hetzelfde jaar of eerder) doen het slecht. Hoe kan dit? is dit geen game laptop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat zal liggen aan de grafische kaart in deze laptop

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zit een ATI Radeon HD4570 met 512Mb geheugen in. Dat is niet een echte gaming grafische kaart. Vooral de 512Mb is een beperking waar veel games niet mee uit de voeten kunnen.. Veel geheugen op je grafische kaart is nodig om alle textures in te laden, bij te weinig geheugen zal je computer constant nieuwe textures moeten inladen, wat haperingen zal veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je de grafische kaart upgraden? of vervangen (laten)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal games lopen namelijk perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan eigenlijk nooit bij laptops. Je kunt proberen de resolutie zo laag mogelijk te zetten en andere grafische instelling te verlagen om er voor te zorgen dat het geheugen van je kaart niet 'vol' raakt.
Wat ook [verbazingwekkend] goed kan helpen is het geluid 'simpeler' maken door minder channels in te stellen in het spel.
YMMV
Ritsuka
12 jaar geleden
Alle achtergrondprogramma's als email en msn afsluiten kan ook al een stukje schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virusscanner uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het over RAM geheugen? (125) Het Ram geheugen is 4 gb.
Ritsuka
12 jaar geleden
RAM geheugen is nogal dubbelop, de M betekent al memory. Je zegt dus nu geheugen geheugen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoel: Interking zegt dat mijn laptop 125mb geheugen heeft. Bedoelt hij daarmee ram? want dat is 4gb,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei 512mb .. en dat is VIDEO geheugen, niet je RAM dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
my bad :) sorry!