Hoe kan ik de batterij van een iMac vervangen?

Elke keer als ik mijn iMac heb uitgezet moet ik na het opstarten de tijd en netwerkinstellingen weer aanpassen, dus ik vermoed dat de batterij aan vervanging toe is. Hoe plaats ik een nieuwe batterij en moet er daarna nog iets gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Antwoorden (2)

Voorzichtig Open maken.

De bios batterij is aan vervanging toe.
Die kan je altijd erg dicht bij de bios chip vinden op het moederbord.

Om het open te maken moet je voorzichtig schroeven en alle schroeven even netjes ergens houden.

De behuizing eraf halen en dan zie je als het goed is de moederbord.
Probeer de batterij te vinden.
Zal zeker zo zijn dat ze het je lastig hebben gemaakt de batterij te vervangen dus moet je even slim kijken wat je weg moet halen om de batterij te vervangen.

Onthoud waar alles zat maak desnoods er een foto van.
Want ik weet uit eigen ervaring dat als je 4 hele kleine kabbeltjes loshaalt en niet exact op de zelfde plek zet zal je pc niet meer werken.

Heb geen ervaring met Imac dus weet niet of het bij de imac ook zo is.

!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even hier:
http://www.ifixit.com/Device/iMac_Intel