Mijn pc boot niet met een windows xp installatie cd?

Ik heb al 2 andere originele cd geprobeerd maar niks werkt.
Er staat telkens dat hij geen boot device kan vinden.
Ik heb een Dell dimension E510.
Ik heb al geprobeerd in de BIOS te kijken maar er staat elke keer dat de cd-rom drive niet present is??
terwijl alles gewoon is aangesloten...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kan je de cd drive op een andere sata of ide poort aansluiten? mogelijker wijs zie je hem dan wel in de bios. Daarna de bios de cd drive als eerste opstartmedium instellen.
Mocht je de cd drive niet aan de praat krijgen dan kan je altijd nog een bootable usb stick maken. Zie hiervoor onderstaande link

http://users.telenet.be/Robvdb/BootPEUSB.htm

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, ik kan nu wel booten.. maar als ik dan in de setup van windows xp ben dan zegt hij dat er geen vaste schijven gevonden kunnen worden?? zou dit zijn omdat ik de harde schijf heb gewist met DBAN zou dit zijn omdat de sata kabel kapot is???

Andere antwoorden (1)

Dit gaat over de Dell recovery CD maar geld ook voor een bootable Windows XP installatie disk :