Welke externe harde schijf voldoet voor een standaard huis-tuin-en keukenlaptop?

Teneinde onvervangbare zaken veilig te kunnen bewaren (met name foto's), overweeg ik de aanschaf van een externe harde schijf. Ik ben niet echt thuis in computerland en weet ook niet goed te kiezen uit het woud van aanbiedingen, veelal met technische specificaties die mij niets zeggen. Iemand een idee voor een simpele oplossing voor een redelijke prijs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Slechte harde schijven worden niet meer gemaakt; ze komen allemaal bij twee of drie bedrijven vandaan. Gezien het feit dat je ze puur als back-up wilt gebruiken zijn zaken als stroomverbruik en snelheid niet het belangrijkste. Alleen voor de eerste -volledige- back-up is snelheid relevant. Wel zou ik kiezen voor een zo groot mogelijke die je budget toelaat omdat je anders over een jaar de back-up moet spreiden over twee schijven en dat is niet handig.
Als tip wil ik meegeven er twee te kopen. 1 leg je op je werk of bij een vriend(in), de andere ligt thuis. Maak iedere week een back-up en neem die schijf mee naar je werk; de ander gaat mee naar huis. Een week later gaat het omgekeerd. Zelfs in geval van brand ben je op die manier verzekerd van een back-up
Mocht je budget niet zo groot zijn, dan is het wellicht verstandig om nog even te wachten met de aanschaf. Op dit moment zijn de prijzen 11/2 keer zo hoog als een half jaar geleden. Dit is te wijten aan de overstromingen in Azie. Naar verwachting zou de productie capaciteit op korte termijn weer op volle sterkte zijn waarna de prijzen weer gaan dalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de Mediamarkt liggen vaak in van die voordeelbakken hardeschijven van Western Digital. Ik geloof 1TB voor 47 euro. Dat zijn prima dingen. Zeer goede ervaring mee, en zeker een mooie prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af. Hoeveel geheugen? USB 2.0 of 3.0? Maakt de grootte niet uit of eerder klein?
Ik zou er een kopen als er in een computerzaak (of ergens anders) een aanbieding is. Kijk dus maar eens rond als je ergens iets ziet staan!