Wat voor specificaties zijn vereist in dit geval?

Ik wil een computer kopen. Hij wordt enkel gebruikt voor wat tekstverwerken en internetsurfen, verder wat kleine programmaatjes. Dit alles moet wel snel gaan. Wat zijn de minimale specs die ik moet hebben?

Voldoet dit?
Specificaties:
Moederboard: ASUS A7V8X-X
Processor: 2000 Mhz Athlon
Intern geheugen: 1GB
Grafische kaard: NVIDIA Geforce 6200, 256Mb geheugen
Harde schijf: 160 GB
Brander: Optiarc DVD brander
Geluidskaart: onboard soundmax
Netwerk: onboard netwerkkaart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Allemaal wel heel erg mager, ik neem aan dat we het hebben over een 2de hands ding. Een youtube video draaien in HD zal al een probleem geven, om maar wat te noemen. Je zal er alleen Win XP op kunnen zetten waar niet verder meer voor ontwikkeld wordt (straks zal je alleen oude versies van programma's er op kunnen draaien). Als je alleen tekstverwerkt zal het kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke was er al wel bang voor. wat zijn nou kritieke dingen waar ik op moet letten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan wat je wil. Games>GPU
Videorenderen>CPU
Veel tegelijk doen>RAM Zo maar een paar voorbeelden. Voor 400 euro kan je al een leuk systeem laten bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, kan je wel voor de helft een tweedehands kopen kan je volgend jaar weer wat gaan halen.