Hoe update je je bios?

Ik heb dus een AsusTEK P5G41-M LX, en ik ben geadviseerd om mijn bios te updaten. Maar ik heb geen flauw idee hoe... Als ik op AsusTEK kijk dan kan ik BIOS versies downloaden, die komen als .ROM bestand. En ik heb een Afudos BIOS update tool V2.36, die stond er ook bij. Maar bij dat programma zegt hij dat het geen geldige Win32 toepassing is. Help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het makkelijkste is om Asus update te installeren. Daarmee kun je onder win oa de bios automatisch updaten.
(te vinden onder utilities voor jou OS op de asus site)

Een andere optie is om EZflash (zo heet dat geloof ik bij asus) te gebruiken. Dan zet je dus die rom waar je het al over had op een usb stick en start je de pc opnieuw op en ga je de bios in waar je via EZflash de rom kunt selecteren en de zaak updaten.

Dan is er ook nog een ouderwetse optie om via DOS je bios te updaten. Dan zou je dus gebruik moeten maken van dat Afudos tooltje wat je doorgaans op een bootdisk zet samen met de bios rom.

In de handleiding van je moederbord is hier trouwens ook de nodige info over te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak gewoon even een opstart cd voor windows 98 en zet daar de downloads bij op. Kijk voor opstart cd maar op www.bootdisk.com. Wees je er wel van bewust dat je geen beta update doet. En ook dat je bios wel crash-free is. Want als het mis gaat kun je niets meer.