Hoe kan ik mijn usb-stick van 64 gb formatteren als fat32?

Ik heb soortgelijke vragen ook al eens eerder hier gelezen, maar helaas werkt het progje "swissknife" niet onder windows 7 ivm compatibiliteitsproblemen. de usb heb ik nodig voor mijn autoradio die helaas alleen maar fat32 ondersteunt. Standaard is die geformatteerd als xfat, maar ook dat formaat ondersteunt mijn autoradio niet. Ook het commando "format / FS: FAT32 X:" (x even als voorbeeld waar mijn usb-stick inzit) werkt ook niet. Pas bij 100 procent geeft die dan aan dat het formaat te groot is voor fat32.

Iemand nog een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
19.8K

Antwoorden (3)

Het punt is dat fat32 nu eenmaal niet groter dan 32 GB kan. Je zou er dus voor kunnen kiezen om 2 partities van 32 GB te maken zodat je toch de volledige capaciteit kunt benutten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe kan ik dat het beste doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je zoeken naar een freeware partitiemanager. Het kan ook met het shijfbeheer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schijfbeheer van Windows.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de vraag is, stel als ik 40 gb aan muziek erop wil zetten, pakt mijn autoradio dan alle nummers? Of ik zal zeker eerst 32 gb op die ene partitie moeten zetten en de resterende 8gb op die andere?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de clusters groter worden dan en liedje, zul je aan die manier niet veel hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt het is me gelukt met het progr. Easeus. Nu heb ik uuuuuren plezier aan muziek in mijn auto. thx
Voor een vriend heb ik dat probleem opgelost door de USB-Stick te formatteren onder Ubuntu Linux.

Van linux kun je een probeerversie downloaden en branden op een dvd. Deze kun je dan als probeerversie opstarten zonder dat iets aan de harde schijf veranderd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fat32 kan wel degelijk groter dan 32TB, zie wiki. Het is Windows dat eea begrenst omdat ze NTFS willen bevorderen. Je kunt het met een ander OS formatteren, maar ook met een tool die onder Windows draait: FAT32 Format.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Fantastisch! Werkt perfect!