Wat voor netbook zorgt voor snellere prestaties? 1 met een 1,8 GHz processor en 2 GB werkgeheugen, of 1 met een 1.6 GHz processor en 4 GB werkgeheugen

Voor mijn studie zou ik graag een netbook aan willen schaffen. Het is mij echter opgevallen dat sommige netbooks bij mijn medestudenten echt ontzettend traag zijn, dit wil ik dus absoluut niet! Ik heb een beetje gegoogled en twijfel nu tussen 2 soorten: Asus EEE pc 1215N en de Asus EEE pc 1215B...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Een verdubbeling van het werkgeheugen heeft meer invloed dan de 2 punten verschil in processor. Ik zou zelf voor de iets langzamere maar met meer geheugen gaan. Opstarten van software zal waarschijnlijk wat langer duren, maar het gebruik van reeds opgestartte programma's zal vlotter verlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die met de 1.8GHz en 2GB Werkgeheugen,
want de snelheid hangt meer af van de processor en niet zo van het werkgeheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"sneller" is er moeilijk te beantwoorden omdat er applicaties zijn die meer op de processor leunen en andere applicaties die e.g. meer op geheugen access leunen. Dan moet je toch echt je applicaties gaan noemen en vergelijken, heel puristisch dan.

MAAR... ik zou zelf zeker gaan voor de 4 GB geheugen.

En ... ik zou zelf trouwens ook niet de Asus EEE PC kopen als snelheid je interesseert.

Download eens deze chart: http://www.cpubenchmark.net/

En kijk eens naar de processor types en metingen, dat geeft je een idee welke processor je in je laptop wilt.

Dan hoef je je daarna alleen nog druk te maken of je 4GB of 6GB of 8GB in je machine wilt duwen.

Toegevoegd na 3 minuten:
(chart omdat jouw processor compleet aan de bodem staat)