hoe heet zo'n apparaat om op je overheadprojector te leggen?

vroeger op school haddenwij zo'n apparaat dat kon je op de computer aansluiten en dan legde je dat ding op de overheadprojector en dan schijnt dat op de muur of wand of scherm, het is dus geen beamer he.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Antwoorden (3)

De overhead projector zelf brengt de afbeeldingen op de muur.

Op de overhead projector werd een zogenaamde sheet gelegd waar de afbeeldingen of tekst op staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de overheadprojector heb ik, daar wil ik dus dat apparaat opleggen om wat normaal op de computerscherm komt op de muur te projecteren, hoe heet dat apparaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De overhead projector zelf dient beeld te projecteren, het heet niet voor niets overhead PROJECTOR. Als het geen beeld meer kan projecteren mis je hoogst waarschijnlijk de spiegel en lens. Dus eerst is goed lezen voor je begint te schreeuwen, wat er op de projector gelegd wordt is een zogenaamde sheet, een vel plastic waar op geschreven kan worden en niet 1 of ander duister apparaat.
Ik ken deze dingen alleen onder de naam 'digitale sheets'. Of er ook andere namen voor geweest zijn durf ik niet te zeggen. Ze zijn ook maar zeer kort in gebruik geweest. De digitale revolutie was zo snel, dat er snel betaalbare digitale projectoren waren en de meest van deze digitale sheets meteen weer verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zoiets ook zelf maken. Een zogenaamde DIY beamer. Dan neem je dus een oude 15" als het ff kan lcd monitor. Die demonteer je en haalt het lcd paneel eruit en legt deze in een frame met koeling op de overhead projector. Dat frame met koeling is nog het lastigste om te maken. Heb zo'n half afgemaakt ding op zolder staan. Dat ding werkt gewoon alleen is groot en lomp + de koeling heb ik nooit goed voor elkaar gekregen/aandacht aan besteed. De lichtsterkte is ook een stuk minder dan van een reguliere beamer.