Wat zijn de verschillen tussen de Macbook Air en de Ultrabooks, van acer bijvoorbeeld?

En dan alles behalve OS.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Qua hardware specificaties bijzonder weinig:

i5, SSD, intel HD graphics. De verschillen zitten meer in de afwerking en de aansluitingen (Apple heeft vaak DP ipv HDMI).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderscheid zit hem in de aansluitingen, maar die zijn meestal toereikend - je koop immers zo'n laptop niet om hem vervolgens als desktop te gaan gebruiken. Stroom (uiteraard) en USB is alles wat je doorgaans nodig hebt. En naast WiFi de mogelijkheid voor Bluetooth accessoires, maar dat hebben ze tegenwoordig ook veelal.

Daarnaast is de fysieke uitvoering incl. de mechanische afwerking wel onderscheidend. Die is subliem bij Apple, een unibody van aluminium, daar kan niet veel aan tippen. Eigenlijk kun je dat het beste even zelf voelen. Overigens kun je toch het beste dit soort producten zoveel mogelijk voor kopen gezien en geprobeerd hebben.

Rest mij nog te noemen dat het Mac OS veel stabieler is en niet gevoelig voor virussen, spyware en malware in vergelijking met Windows.