Moet je altijd je memory stick 'uitwerpen' voordat je hem verwijdert? Ik heb er eentje met een rood brandend lampje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Altijd uit laten werpen. De pc kan nog aan 't schrijven zijn. Je zal niet de eerste zijn waar daardoor bestanden beschadigen. Wil hij het niet doen pc afsluiten en dan uitnemen en pc weer opstarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Moeten is een groot woord. Maar het is wel verstandig: Windows copieerd niet altijd alle bestanden meteen als je de opdracht geeft. Het KAN dus gebeuren das als je de stick niet uitwerpt, er nog schrijfopdrachten open staan en je gecopieerde bestanden corrupt raken.

In jouw geval zou ik hem er na een paar minuten gewoon uit halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de Mac krijg ik altijd een waarschuwing 'met toeters en bellen' als ik iets zomaar uit de usb-poort haal (zonder "uitwerpen"). Die waarschuwing klik ik gewoon weg en ik merk nergens aan dat het schadelijk was. Dus volgens mij valt het wel mee. Als je alles toch al opgeslagen had.. waarom zou je moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd je vingers gekruist Natha, want vandaag of morgen... Ik heb helaas ervaring, zeker met de Mac, en zeker als je je stickie daarnaast ook in de PC gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei... dan zal ik het niet meer doen :)
Dankjewel Stippel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 vanwege je eigen schrikreactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha dankjewel Daniebal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 't ook al verschillende keren zien gebeuren (niet zelf gehad, ik verwijder altijd netjes). Een tijdje terug bij de MP3-speler van m'n vrouw nog.
Je zal niet de eerste zijn die een USB-stokje gesloopt heeft, omdat hij 'm er maar gewoon uittrekt. Mensen vergeten dat er naast het schrijven van bestanden ook nog fysieke stroompjes lopen, die het USB-geheugen kunnen slopen, als je niet veilig verwijderd. Altijd doen dus, is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin wat hier boven staat. Als het lichtje niet knippert kan je de stick steeds veilig verwijderen. In 10 jaar nog geen probleem door gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd je vingers gekruist Staafke, en afkloppen... Ik ga je niet minnen want je bent gewoon een 'mazzelaar'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het lampje uit is, is het meestal wel een goed teken dat de computer klaar is met schrijven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@domtic: Nee, dat is een teken dat 'ie op dat moment niet aan 't schrijven is. Het is geen teken dat er niet nog meer komt.
Wat de Mac en Linux betreft, weet ik het niet. Wat Windows betreft: je kan zelf instellen of dat veilig is of niet.

In de Engelse versie van Windows XP (Nederlandse versie heb ik niet):
-Steek de stick erin
-Start
(-Run)
-diskmgmt.msc {enter}
-Rechtsklik op de een schijf (maakt niet uit welke)
-Properties
-Hardware
-Selecteer hier de betreffende (externe) schijf / stick
-Properties
-Policies
-Selecteer 'Optimize for quick removal' of 'Optimize for performance'.

Dit moet je dan wel doen voor elke PC waar je je stick aansluit. Kies je de eerste optie, dan is het veiliger hem er zo uit trekken. Maar ook dan geldt: altijd eerst wachten totdat je kopieeracties afgelopen zijn. Maar waarschijnlijk zal er ook dan niet veel meer mis gaan dan slechts het bestand wat je aan het kopiëren was).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook wanneer je je stick eruit trekt wanneer je nog een bestand aan 't kopiëren bent, kan 't goed fout zijn. Je FAT kan dan naar de knoppen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet... Maar goed, ik ga het niet uitproberen :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Been there, done that. Ik spreek uit ervaring ;)