Wat moet ik doen als mijn bootmrg ontbreekt ?

Hallo als mijn pc opstart krijg ik het bericht bootmrg ontbreekt druk op ... om opnieuw op te starten
wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

heb je windows ? xp ?
Start op van je installatie dvd/cd ? en ga naar reparatie
dan zie je de dos prompt
c:\
type daarachter
fixboot dus dan zie je c:\fixboot
enter
en herstart

lukt dat niet dan deze

c:\ fdisk /mbr let op de spatie en de forward slash

enter

en als dat ook niet lukt dan herinstalleren over de oude versie heen dan blijft alles intact
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ik heb windows vista en ik heb geen instalatie cd .
capthavoc
12 jaar geleden
dan heb je vast de recovery partitie ?
weet je hoe je die moet opstarten ?
als het goed is moet je dan opstarten met 1 van de functie toetsen of ene combinatie van 2 toesten
alt f10 f11 of zo maar welk merk pc/laptop heb je ?
zoek anders even op google met de zoekterm
recovery keys en het merk /type pc laptop die je hebt heb je nooit de recovery backup gebrand ???????
moet je echt doen als je 3 lege dvd bij de hand hebt kan je jezelf in de toekomst heel wat elllende besparen
als het je nu nog lukt om het goed te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een hp pavilion entertainment pc en normaal moet je op ctr plus f11 drukken maar als ik dat doe dan krijg ik een vervelent piep geluidje wat en zou het kunnen omdat dat probleem veroorzaakt is toen ik probeerde te herstellen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ik heb heb het al. Maar nu krijg ik steets een fout meldin : fout 0x400 100 130000 1002, .Wat kan ik nu best doen om dat probleem op te lossen ?
capthavoc
12 jaar geleden
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00838541&lc=nl&cc=nl&dlc=nl#RecoverOS volgens mij hoef je alleen f11 in te drukken tijdens het opstarten ?
capthavoc
12 jaar geleden
effe msn ? zie pm of lukt dat niet ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik kan men pm niet lezen via een iPhone .
capthavoc
12 jaar geleden
Helaas dit gaat je geld kosten vrees ik heb je echt nooit die recovery disks gemaakt ???? http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and/Error-0x400-100-130000-1002/m-p/729539
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar ik wou men laptop formateren naar de fabriek gegevens
capthavoc
12 jaar geleden
Maar als je daar ook niet meer op kan komen omdat dat gedeelte ook kapot zit je met een probleem
het enige wat je nu nog kunt doen is een vista cd lenen van iemand, zorg er wel voor dat het zelfde versie vista is
je kan dan gewoon vista installeren en je eigen serie nummer gebruiken.
die fdisk optie en mbr kan je nog proberen met die cd maar vrees het ergste maar probeer het zeker en als het als bij wonder lukt, meteen de hp recovery maken
lukt ook dat niet
helaas, als je nooit die recoveryset hebt gemaakt zul je bij
HP een nieuwe set moeten kopen als je HD daarnaast ook nog zodanig kapot is dan zul je ook die moeten vervangen
als je die recoveryset wel hebt dan heb je kans dat je alleen de HD hoeft te vervangen. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk kan er niet op komen omdat ik dat probleem heb
capthavoc
12 jaar geleden
Zowel de boot sector van je normale windows partitie en de boot sector van je recovery partitie blijken dus kapot te zijn.
Dan zit je vast en kun je niets dan alleen hp te bellen om een nieuwe set hp recovery disks te kopen.
of een vista installatie dvd van iemand lenen.
probeer dan eerst de windows partitie te herstellen via fdisk zodat je, al is het maar in veilige modus nog dat hp recovery brand programma kan vinden met enig geluk kan je dan alsnog die recoverset zelf branden dat scheelt je alweer geld die kapotte boot sector los zich dan vanzelf op
want met die set kan je dan alles er opnieuw opzetten
zowel de recovery partitie als de normale windows partitie als dat niet lukt kun je wel vista er opnieuw met die geleende cd maar die verborgen partitie werkt dan niet meer
en kan je beter toch nog die HP recovery set maar kopen

Andere antwoorden (1)

Klinkt als vista of windows 7, in dat geval opstarten met je originele boot cd van windows en de reparatie functie kiezen op een gegeven moment....