Wat is beste werkgeheugen voor mijn computer? zie beschrijving.

Ik wil dus mijn werkgeheugen uitbreiden maar er zijn er zo veel. Ik heb een IMEDIA 5504 Motherboard en Packard bell NEC computer. Ik heb zelf nu Pc2-4300 (266 MHZ). CPU-Z beveelt me een Pc2-4200 aan maar een ander programma DDR2-667, Pc2-5300, C5, non ECC. Aan welke eisen mijn werkgeheugen voldoen?
En wat is verschil tussen valueram en hyperX?

Alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zolang je PC2 oftewel DDR2 neemt is het bijna altijd goed, het kan zijn dat je PC geen ddr2 800-PC 6200 ondersteunt.

4200 of 4300 (8*533=4264) is gewoon een afrondings dingetje, het zou dus PC2 4262 moeten zijn maar dat staat zo rot. Die getallen PC2 XXXX of DRR2 XXX verschillen een factor 8 en geeft de snelheid aan. Valueram en hyperX zijn merktypes, valueram is volgens mij de budget serie van Kingston.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga naar onderstaande site, die scant je pc en geeft precies aan wat je hebt en wat je bij kan plaatsen/vervangen. Succes!