Welk koeler moet ik gebruiken voor Intel i5 2500k?

Wat is eigenlijk beste koeler voor Intel i5 2500k. Er zijn er zo veel en heeft misschien iemand al ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dan moet je wel het moederbord erbij vertellen. Een CPU(processor koeler) word bevestigt aan het moederbord. Niet elke CPUkoeler is compatible met elk moederbord.

Dat terzijde; deze koeler past op bijna elk moederbord. Hij is alleen wel groot dus daar moet je wel rekening houden. Dit is op het moment een van de beste CPU koelers in zijn prijsklasse op het moment.
http://tweakers.net/pricewatch/248921/scythe-mugen-2-rev-b.html#tab:info

Je kan ook voor duurdere gaan zoals de: http://tweakers.net/pricewatch/275028/corsair-hydro-series-h60.html#tab:info

Deze werkt met water en is ook een van de beste in zijn prijsklasse. Hou er wel rekening mee dat je dan een open 120mm fan opening moet hebben. Daar word de koeler aan bevestigd. Het cpublok maak je wel aan het moederbord vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"beste" is afhankelijk van je doel:
Wil je stilte of de beste koeling.
En als je de beste koeling wilt: blijft je pc altijd op dezelfde plaats staan of gaat ie af en te ergens anders naar toe.
De beste koelende zijn vaak nogal zwaar, als de pc vaak verplaats wordt kan dat teveel kracht op het moederbord veroorzaken en zelfs afbreken.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/55/overclocking-en-cooling.html#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKk7OL0pVqgUA
Een rijtje koelers, met de beste score bovenaan.