ik heb een pc met 460 watt voeding en alleen maar sata aansluitingen , hoe kan ik een videokaart waar een 6 pins connector aanmoet aansluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor een videokaart het is. En welk moederbord je hebt.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je ook Molex aansluitingen over. Als dat het geval is moet je zo een kabel hebben:
http://www.salland.eu/product/75954/nexus-technology-molex-to-pci-express-cable-mpe-50.html

Je kan even kijken of je harde schijven of DVD spelers ipv Molex aansluitingen ook een Sata aansluiting hebben. Dan kan je die omwisselen en dan hou je meer molex aansluitingen nodig. (Molex is een synoniem voor peripherals)

Een SATA naar PCI-E bestaat volgens mij niet.

Anders gebruik je deze icm die andere die ik aangaf:
http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/webshop/;jsessionid=3E16A20E1EE2DEE68182FE5D7A537758?__stateless=3E16A20E1EE2DEE68182FE5D7A537758

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee er zit geen molex op deze voeding wel een 6pinsPCIe maar ik moet er 2 aansluiten op deze videokaart de pc is een HP pavilion HPE i7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat wel een sata to molex adaptor en dan een molex to 6pinsPCIe kan dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, ik zie dat mijn gegeven link niet werkt. Ga naar de tweede link van mijn antwoord en typ bij zoeken dit in: S-ATA 15p F - Molex F Die kan je gebruiken met de andere adapter(eerste link) en dan zal je je grafische kaart kunnen voeden. Houd er wel rekening mee dat de adapter van de eerste link 2 molex connectors nodig heeft. Je zult dus 2 keer de adapter van de tweede link moeten aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat je bij zoeken dit artikelnummer moet invoeren: DLCK-65159
Dan krijg je een geschikte aansluiting. Zoals je ziet verloopt die naar 2 Molex connectoren dus heb je er maar 1 nodig. Succes!
Houd er rekening mee dat een 460 Watt voeding voor een pc met een videokaart met extra aansluiting voor de elektriciteit soms niet voldoende is. Zo'n videokaart gebruikt meer elektriciteit dan een standaard kaartje of onboard video waar de pc bij levering mee is uitgerust, en dat kan best wel veel zijn waardoor de voeding het niet trekt en je pc onstabiel wordt. Dat zo'n aansluiting niet op de voeding zit zegt natuurlijk wel iets. Beter is het omkijken naar een nieuwe voeding van minimaal 550 Watt en die een stroom kan leveren van 30 Ampere op de 12 Volts lijn.