Kan ik in mijn oude computer (2jaar) een nieuwe videokaart zetten?

mijn computer is : HP Pavilion p6550.

Hier kan je de specs zien

http://www.computerstore.nl/product/98334/hp-pavilion-p6550-pc.html

Alvast Bedankt,

Met vriendelijke groet,

Len

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar kan mijn pc het aan als ik een video kaart GTX 650 ti Boost want er zit geen cooler in volgens mij in mijn pc en kan mijn moederbord het aan etc..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik noem een PC van 2 jaar niet oud.

Het beste antwoord

via de spec te zien wel er zitten zelfs meerdere pporten in

PCI Express x1-sloten 3
PCI Express x16-sloten 1

maar gebruik alleen die x16 geschikte die andere poorten zijn voor extra monitor videokaarten met geen sterke videomogelijkheden of wellicht kun je er SLI videokaarten in nestelen in (combi met die x16 dus verbonden aan elkaar
vraag me af of ze dan ook daadwerkelijk van die poorten gebruik maken
die poorten zijn niet verder niet geschikt voor gaming

maar er past dus zeker een pci expres x16 videokaart in

Lees de review even goed na er wordt wel iets gezegd ove een fout vermelding van de videokaart spec

maar het lijkt mij geen probleem
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals al eerder werd geantwoord is het mogelijk. De vraag is echter of het wel zo efficient is om te investeren in een nieuwe videokaart. Bij een computer geld immers: de zwakste schakel telt*. Misschien is het slim om het geld te bewaren, en in een totaal nieuwe pc te steken. Maar dat is erg lastig te beoordelen, dit hangt af van de grootte van het budget.

*Dit verdient een toelichting:
Per taak die de computer moet uitvoeren, zijn verschillende componenten van belang. Bij het opstarten van de PC is de videokaart weinig van belang, bij games zeer veel. Het ligt aan de situatie wat handig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zit te twijfelen heb 700 euro of een ipad of een video kaart.. mijn budget is 600-700 euro wat raden jullie mij aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevoeging : ik wil zware games spelen met goeie fps, wat vind jij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nog een extra toelichting : ik heb mij vergist in de nummer van mijn pc het is een andere nummer : HP P6655 zouden jullie het mischien her kunnen kijken ? Mijn mate raad mij aan om deze 2 te kopen https://www.4launch.nl/shop/product/129362/-videokaart-pci-e-radeon-hd7850-royalking-1gb-hdmi-dp/tweakers http://afuture.nl/productview.php?productID=253611 en zegt dat het dan goed is, en dat ik betere games kan spelen. Klopt dit ? MVG Lennart
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb even gekeken naar de specificaties van je computer, en ik denk persoonlijk dat het wel zin heeft om een upgrade uit te voeren.
Ik zie dat er op je moederboard slechts plek is voor één grafische kaart, deze wordt nu bezet door je HD 5450. Je zal dus je oude grafische kaart moeten vervangen. Wanneer men bereid is 700 euro uit te geven aan grafische kaarten, wordt meestal voor setup gekozen waarbij twee dezelfde grafische kaarten naast elkaar werken. In jouw geval gaat dit dus niet kunnen.
700 euro uitgeven aan een grafische kaart is zeer veel, als al het geld in 1 kaart komt te zitten. Daarom zou je veel minder uit kunnen geven. Dat zou ik tenminste doen.
Met alle drie deze kaarten kan je zware games spelen op acceptabele fps. http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/335897;318099;335243/categorie/ Het ligt er heel erg aan hoe ver je wilt gaan. Het advies van je vriend is helemaal zo slecht nog niet. Inderdaad heb je meer vermogen nodig, als het om de voeding gaat. http://tweakers.net/pricewatch/253418/seasonic-m12ii-520w.html Hierboven staat een goede keus, niet te duur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! Als ik het zou doen gaat mijn pc niet kapot toch? Kan je dat garanderen? :P En hoeveel denk je dat P6655 HP pc nog waard is ongeveer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en hoe zit het met de koeling !!? ? mvg len