Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn tplink wpa4220 powerline adapter werkt niet goed. Hoe kan dit?

Mijn tplink wpa4220 powerline adapter geeft aan een goede verbinding te hebben. Mijn internetsnelheid ligt echter veel lager dan de bekabelde snelheid. Aangesloten op de adapter haal ik download snelheden van tussen de 8mb/s en 15mb/s. Als ik mijn computer met een kabel rechtsstreeks op de router aansluit haal ik download snelheden van tussen de 170mb/s en 200mb/s. (200mb/s abonnement van de upc). Heb ik het apparaat wel goed aangesloten of hebben deze lage snelheden een andere oorzaak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
832
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zitten de beide powerline adapters wel rechtstreeks in een eigen stopcontact en niet bv in een verlengsnoer ? Zitten ze beide op dezelfde groep ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is de snelheid van de poweradapter? Veel modellen kunnen 200-300 Mb/s maar de netwerkaansluiting is maar 100Mb/s.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
beide adapters zitten in een eigen stopcontact, maar niet op dezelfde groep (anders was wi-fi ook wel voldoende geweest).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zo'n powerline adapters hangen net als wifi een beetje af van de omgeving als het op prestaties aankomt. In dit geval van de bekabeling van het lichtnet tussen beide.

Dus heb je 2 opties:
Een beter model powerline uitproberen op hoop van zege

Of een echte netwerkkabel trekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding