is deze processor goed? 2e generatie Intel Core i7-2630QM - 2.0GHz want ik zie een intel core i3 met 2.5GHz, is deze i7 goed voor bf3?

welke processor is dan beter? de i3 met 2.5GHz of de i7 met 2.0GHz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (3)

Dan moet je uiteraard voor de i7 gaan. Die beschikt over meer cores dus kan je beter multitasken.

BF3 is gemaakt voor 4 cores en een i3 heeft maar 2 cores.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze link aanklikt (http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html), kom je op een site waar processoren met elkaar worden vergeleken. Aangezien de belangrijkste taak van een processor "rekenen" is, zijn de uitgevoerde processor tests vooral rekentests. Deze tests worden met name door gamers geraadpleegd omdat zij met hun games de processoren meestal het zwaarst belasten. Immers, in een zware game wordt doorde processor continu gerekend om het getoonde beeld continu bij te kunnen werken.

De hierboven genoemde benchmark geeft een score aan een processor. Hoe hoger de score, hoe beter de processor. Of zoals op de sit staat: "Find out which CPU's performance is best for your new gaming rig or server!" (zie hier dus ook de expliciete verwijzing naar gaming)

De i7-2630QM-2.0Ghz scoort 6.336 punten, terwijl de i3-2100T-2.5Ghz "slechts" 3.284 punten scoort. Uit deze test blijkt dat je beter af bent met de i7 processor.

Let op, als je het beste uit je pc wilt halen en optimaal van Battlefield 3 wilt genieten, moet je niet alleen kijken naar de beste processor maar zeker ook naar de beste videokaart. De kwaliteit van een spel wordt namelijk sterk beinvloed door met name deze beide componenten!

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor BF3 is de minimale eis 2 cores maar optimaal is 4 cores. Beide processoren kunnen dus wel maar de i7 zal een duidelijk betere prestatie leveren.

Kijk voor de eisen op: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1164&game=battlefield%203
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zijn vorige vraag zijn we er al uitgekomen dat hij met zijn budget niet beter gaat krijgen dan een Geforce 520M.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, haha, tja dan weet ik niet hoe vloeiende BF3 zal gaan...
Beter koop je een i5 2500k die je eventueel ook nog kan overclocken die i7 is overkill voor gamen en kost je zo`n 100€ meer beter besteed je dat aan iets anders kijk maar eens naar deze benchmarks http://tweakers.net/reviews/1934/7/intel-core-i7-2600k-en-i5-2500k-benchmarks-games.html