ik wil een niuwe game-laptop met een NVIDIA GeForce GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie videokaart kopen, maar is deze goed genoeg voor bf3 etc?

Hallo,

ik wil binnenkort een gamelaptop kopen en kwam een goede tegen (volgens mij) maar heb niet genoeg verstand van videokaarten, dus vraag ik het hier maar ff :)

is een NVIDIA GeForce GT555m 2Gb GDDR3 + O.T. goed genoeg voor bijvoorbeeld battlefield 3?

alvast bedankt,
mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Genoeg is een relatief begrip in 3D games. Ja je kan het draaien, de vraag is wanneer VIND jij het voldoende. Op low settings 49 fps en mid settings 32 fps. High gaat al naar 24 fps (onspeelbaar in mijn ogen). Een 560M kan wel op high draaien.

Hou er ook rekening mee dat laptops niet altijd gebouwd zijn op uren gamen, de warmte ontwikkeling wil er soms voor zorgen dat het apparaat uitvalt, en meestal is het een hoop herrie omdat alle fans vol aan gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik heb de NVIDIA GeForce GT540M GDDR3 2048 MB en bij mij speelt hij ook perfect. Wil je me anders toevoegen op Steam of op Origin. Stuur me maar ff een privé berichtje! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Die videokaart kan dat zeker aan.

De systeemeisen voor Battlefield 3 zijn:

Minimum requirements for Battlefield 3
• OS: Windows Vista or Windows 7
• Processor: Core 2 Duo 2.0GHz
• RAM: 2GB
• Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible NVIDIA or AMD card
• Graphics card memory: 512MB
• Hard drive: 15GB for disc version or 10GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 3
• OS: Windows 7 64-bit
• Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
• RAM: 4GB
• Graphics card: DirectX 11 NVIDIA or AMD card,GeForce GTX 460,Radeon HD 6850
• Graphics card memory: 1GB
• Hard drive: 15GB for disc version or 10GB for digital version

Maar je zult natuurlijk ook een goede processor moeten hebben, en genoeg geheugen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog wat informatie over Battlefield 3 met deze videokaart.

Battlefield 3(2011)

low: 49.2 fps
med.: 32.3 fps
high: 24.5 fps
ultra: 9.8 fps

Dus hoeveel fps je hebt op bepaalde instellingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ "Maar je zult natuurlijk ook een goede processor moeten hebben, en genoeg geheugen." Er bestaat geen laptop met een GT555M die qua cpu/ram lager is dan de recommended requirements van BF3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt! Eigenlijk had ik dat er ook niet neer moeten zetten.