bij opstarten van mijn PC gaat mijn beeldscherm knipperen heb van alles gedaan krijg het niet wegscherm een samsung syncmaster 710mp

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
12.2K

Het beste antwoord

Wat bedoel je met knipperen - gaat het hele beeld aan en uit? Strepen? Iets anders?

Knippert hij alleen tijdens het opstarten, of blijft het?

Het kan best zijn dat het beeldscherm knippert doordat de computer eerst een tekstmodus-signaal naar het scherm stuurt (opstartscherm van het BIOS), daarna een grafisch signaal in lage resolutie (opstartscherm Windows), en tenslotte een grafisch signaal in hoge resolutie (definitieve scherm Windows). Bij elke omschakeling van signaal moet het beeldscherm opnieuw uitvinden welk soort signaal het binnenkrijgt, en zich daarop instellen. Sommige schermen doen dat zonder waarneembaar geknipper, andere schermen knipperen even tijdens het aanpassingsproces.

Als het scherm blijft knipperen, kan het zijn dat je er een net te hoge resolutie, of een net te hoge beeldverversingsfrequentie naartoe stuurt. Het scherm kan het signaal dan net niet volgen. Dat uit zich in geknipper (als het heel even lukt zie je beeld) en "scheef" of verschoven beeld.

Als je Duits goed is, kun je alle details over elk beeldscherm vinden op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Controleer of alle kabeltjes goed vast zitten en installeer de nieuwste drivers. (Zie 'bronnen' voor de link naar de supportsite van Samsung)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook nog aan je videokaart liggen, zoek even op welke videokaart je hebt en installeer ook hiervoor de laatste drivers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met knipperen. Is dit heel snel (20x per seconde) Dit zou je nog net kunnen zien. (25x per seconde is niet meer te zien).

Dan kan je misschien de beeldscherm frequentie hogen instellen.
Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Beeldscherm -> Vernieuwingsfrequentie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een ander scherm, als het nog knippert ligt het wel degelijk aan het scherm. Zie dat de kabels goed vastzitten. Waarschijnlijk is je scherm defect. Koop een nieuwe!