Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het probleem met mijn router(instellingen)?

Sinds februari dit jaar heb ik een router. Deze heb ik zonder problemen kunnen installeren. Alles werkte, tot ik het voor de eerste keer ging gebruiken.

Wanneer ik mijn laptop opstart maakt deze gwoon verbinding met de router. Ik kan gewoon internetten dat is het probleem niet, maar:

Soms is het zo dat ik uren achter elkaar kan internetten dan gebeurd er eigenlijk niks.

MAAR vaak is het zo dat ik een half uurtje verbinding heb, maar dan gooit mijn computer OF mijn router de verbinding er kort uit. Het gaat om 5 tot 10 secondes. Maar alles waar ik mee bezig ben moet opnieuw verbinding maken. Vaak is het ook nog zo dat er heel kort moet worden geïdentificeerd, terwijl je toch zou denken dat na een aantal keer verbinding maken dat niet meer hoeft.

Misschien wel makkelijk:
Ik werk met Internet Explorer 9 en een HP G61 Windows 7 Home Premium laptop.
Mijn router is een Belkin Draadloze N+ router (Artikelnummer: F5D8235ed4)

Mijn vraag is nu, hoe kan ik soms wel uren internetten zonder dat er wat gebeurd en meestal niet, dat dus de verbinding eruit word gegooit.
Ligt het nu aan mijn laptop of router of aan de instellingen?

Toegevoegd na 1 minuut:
vaak is dit meerdere keren per uur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
506

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Oorzaak kan het kanaal zijn wat je gebruikt. Als in je omgeving meerdere routers gelijktijdig op dat kanaal zitten zou dit kunnen leiden tot het wegvallen van de verbinding. Kijk eens in de instellingen van je router en wijzig het kanaal eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding