Waarom vullen sommige sites (bijvoorbeeld chandra.harvard.edu) maar driekwart van mijn beeldscherm?

Ik heb een laptop. Heeft het te maken met resolutie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Ctrl en '+' kun je het beeld vergroten, mocht je dat nog niet weten.

Het beste antwoord

Je zegt het zelf al, het heeft idd te maken met de resolutie.

Veel pagina's, zoals deze, worden in 1 resolutie gemaakt, zoals bijvoorbeeld 800x600 Pixels.

Als jou Windows een andere resolutie heeft, zoals 1600x1200 Pixels, dan vult de website dus maar een deel van je scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

puur afhankelijk van resolutie. Er zijn methodes om deze dynamisch te maken (oftewel, mee te laten groeien met de resolutie van de gebruiker) echter is dit niet altijd wenselijk.

Een statische oplossing is dan de methode (vaste afmetingen). Hiermee voorkom je dat een website er voor gebruikers totaal anders uit gaan zien en geinterpeteerd worden dan bedoeld.

Toegevoegd na 53 seconden:
Hiermee voorkom je dat een website'S' er voor gebruikers totaal anders uit gaan zien en geinterpeteerd worden dan bedoeld.