heb 2 videokaarten maar kan alleen 1 aandoen en de andere wilt niet aan?

Ik heb 2 video kaarten in mijn laptop 1 van intel en 1 van Nvidea. Ik wil die van Nvidea laten werken op een spel maar die kan 'm niet detecteren (eve online) Hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je de drivers wel geinstalleerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelf drivers geinstalleerd? Meestal helpt dat het automatische schakelsysteem om zeep.

Het beste antwoord

Mijn vermoeden is dat je 2e videokaart in de bios niet aan staat. Je moet waarschijnlijk de ene in de bios uitzetten, en de andere aanzetten.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okee en hoe doe ik dit ik heb een acer aspire 771G
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Door tijdens het opstarten F1 te drukken totdat je in de bios komt, daar moet je dan 2 kaarten zien, en da moet je er 1 deactiveren. De andere activeren. Maar als ik jou laptop op google opzoek, zie ik helemaal geen specificaties over een tweede videokaart. Klopt dit wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt gewoon staat ook bij apparaatbeheer
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Vaag. Nou eerlijk gezegd weet ik het dan niet. :-(
Behalve van wat ik zei over aan en uit zetten in de bios.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kieskeurig.nl/laptop/acer/aspire_v3-771g-53216g50makk/specificaties/1121906/ Nvidia 630M, de andere zit gewoon in de i5 (Intel HD 3000 of 4000)

Andere antwoorden (1)

Welk merk laptop heb je? De bedoeling van 2 grafische kaarten is dat een voor het zwaardere werk zoals spellen of video bewerking wordt ingezet en de andere om stroom te sparen voor internet, office e.d. ik denk dat er software of drijvers op je laptop staan die automatisch voor de juiste grafische kaart zorgen.