Om krassen op het scherm te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb me laten vertellen dat de "sensoren" op tabletten te ver van elkaar zitten om ze met een dunne stylus te kunnen raken. Overigens bestaan er wel degelijk stylussen met een balpendikke punt: deze worden bijvoorbeeld gebruikt met speciale schrijftablets van bijvoorbeeld Wacom. Op je iPad zul je die echter dus niet kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die pennen bestaan wel maar dan niet voor alle type touchscreen.

er zijn namelijk 2 verschillende: resistief en capacitief

bij resistief reageert het scherm puur bij contact, dus gewoon bij het indrukken van het scherm, dit zijn schermen die tegenwoordig niet meer in telefoons worden gebruikt, ze zijn meestal van plastic. een voor beeld van zo'n scherm is het scherm van de nokia n97, of de nokia n900. op deze schermen kun je elke pen gebruiken, zelfs normale balpennen.

capacitief touchscreen reageert op een verstoring in het electronische veld, dit kan niet met een normaal stuk plastic gedaan worden, dus moeten er andere materialen worden gebruikt die blijkbaar niet in een pen met een scherpe punt kunnen, deze schermen zijn meestal van glas, dit zijn de schermen die je kent van de ipod/ipad/iphone en bijna alle andere touchscreen telefoons.