Hoe berekent tomtom zijn verkeersinformatie...?

http://www.tomtom.com/livetraffic

Op deze website vind je de verkeersinformatie in kaart gebracht. Ik vermoed ook dat tomtom deze informatie gebruikt in zijn nieuwste gps-toestellen om de snelste route te gaan berekenen! Nu is m'n vraag hoe tomtom deze informatie berekend.
Lijkt me weinig waarschijnlijk dat elk gps toestel constant verbonden is met internet ofzo...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ik heb me laten vertellen dat de verkeersinformatie wordt berekent door het aantal telefoontoestellen op een bepaalde plek.
Op internet kan je ook afbeeldingen en filmpjes vinden van het telefoongebruik in nederland, hoe meer signalen op een bepaalde locatie hoe meer mensen daar zijn en dus op de snelweg... hoe langer de file.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TomTom HD traffic is een navigatiesysteem waarbij een mobiel data-abonnement hoort. Via dit abonnement wordt door de het navigatiesysteem informatie over de verkeersdrukte opgehaald. Daarnaast geeft het navigatiesysteem informatie door naar TomTom.

Verder heeft TomTom een overeenkomst met Vodafone waarbij, anoniem, informatie over de locatie van de mobiele telefoons van haar abonnees wordt doorgegeven. Dit biedt TomTom extra inzicht in de verkeersdrukte.