Hoe moet je je bios resetten met een jumper?

En hoe ziet een jumper er dan uit? en waar kan ik die dan vinden?

Toegevoegd na 6 dagen:
,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Antwoorden (2)

Een jumper is in feite niet veel anders dan 2 metalen pinnetje die op je moederbord omhoog staan meestal 2 aan 2 met en plastic schuifje er op om deze 2 met elkaar te verbinden
als je het schuifje er afhaal is de verbinding verbroken
of als je en keuze dus 3 pinnejtes hebt kan je het schuifje dus van de ene naar de ander paar zetten
Er wordt tegenwoordig niet veel meer met jumpers gewerkt
de bijhorende foto is een voorbeeldje

tja en als het om je bios jumper gaat staat er meestal op het moederbord CMOS jumper of BIOS jumper bij
capthavoc
12 jaar geleden
Er zit meestal bij de batterij een jumpertje (een plat plastic plaatje dat over twee pennetjes geschoven zit)wat je er uit kan trekken.Als je de computer van het lichtnet afhaalt en je trekt dit jumpertje er 10 seconden uit is je bios gereset.Je kunt nadat je de computer van het lichtnet afgehaald hebt ook gewoon het batterijtje van het moederbord10 seconden verwijderen.(is het zelfde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal zit er zo'n plat horloge batterijtje op het moederbord. Maar ik kan dat batterijtje nergens vinden!