Hoe krijg ik de game Skyrim aan het werk op mijn laptop?

Na lang wachten ben ik eindelijk in het bezit van de game Skyrim en heb ik hem op mijn computer geïnstalleerd. Nu hapert de game aan alle kanten en mijn laptop valt binnen 10 minuten spelen onaangekondigd uit.
Mijn laptop voldoet aan alle eisen.
Wel staan mijn harde schijven praktisch helemaal vol; kan dit een reden zijn?
De in mijn laptop ingebouwde koeling functioneert perfect en is vrij van stof, alleen maakt deze vaak wel een enorme herrie, zéker bij het spelen van de betreffende game.
Omdat oververhitting me toch een waarschijnlijke oorzaak lijkt heb ik een extra fan besteld, hier moet ik echter nog even op wachten.
Dit probleem heb ik overigens nooit eerder gehad met deze laptop.
Hopelijk weet iemand een oplossing!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Zoals je zelf aangeeft: je harde schijf staat helemaal vol. Dit is zeer af te raden, zeker als je veel CPU gaat gebruiken, zoals bij het spelen van een (vrij nieuwe) game.

Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Harde schijf vol op 1 GB na, na 10 minuten assassin's creed 2 viel zijn laptop oververhit uit.

Er wordt altijd aangeraden om MINIMAAL 10% van je schijf waar windows op staat (meestal C:\) leeg te laten. Daarnaast is het zeer aan te raden een extra schijf te creëren (D:\) waar je je games op plaatst.

De reden dat je koeling veel herrie maakt is omdat hij je processor wil koelen. Hij gaat hierdoor op volle toeren draaien. Dit produceert naast een luchtstroom ook geluid (lijkt me logisch).

De reden dat je computer automatisch afsluit is een beveiliging die is ingebouwd. Boven een bepaalde temperatuur is je computer oververhit, ga je dan door met computeren, dan gaat alles kapot. Er is dus een systeem ingebouwd om dit te voorkomen.

Hopelijk helpt je koeling, anders zou ik toch echt even je harde schijf wat leger gaan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, je bevestigt mijn vermoedens.
Dan maar even een nieuwe schijf aanschaffen...
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank. Zelf ook ervaring mee, vandaar mijn kennis.