ik heb toevallig maandje terug een laserprinter gekocht. De aanschafwaarde is echter helemaal niet hoog, in tegenstelling tot wat hier boven staat. Ik heb bij de mediamarkt de samsung ML2525W gekocht voor 90 euro (of 89, weet ik niet meer precies) inclusief een volle toner. Een nieuwe toner voor dit model kost ongeveer 50 maar dan heb je wel +- 2500 prints, dus dat is 2 cent per printje, dat is met een inktjet niet haalbaar. De printer kan dan wel alleen zwart wit printen. De tonerinhoud, en de prijs van toners, en het aantal afdrukken per toner, verschilt wel heer sterk per printer. Het is vaak wel zo dat een duurdere printer, uiteindelijk goedkoper is per print. Nog een voordeel van een laserprinter is dat het ook heel snel gaat, ongeveer 2 sec per pagina.
Maar het nadeel is dan dat de toners in aanschaf erg duur zijn, maar ze gaan wel veel langer mee, en ze drogen ook niet snel uit. En als je kleuren gaat printen wordt het helemaal een duur grapje, dan moet je dus 4 toners kopen per keer, dus dan ben je 200 euro kwijt als je inkt gaat vervangen.
Dus als je veel print en je print niet veel in kleur, dan zou ik een laserprinter nemen!