Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is de prijs van de 'LG D2342P' duurder dan de 'LG W2363D' terwijl de specs van de 'LG W2363D' beter zijn?

specificaties van LG D2342P

http://tweakers.net/pricewatch/281788/lg-d2342p.html#tab:info rond de 225 euro


specificaties van W2363D

http://tweakers.net/pricewatch/258774/lg-w2363d.html#tab:info rond de 150 euro

het verschil is ongeveer 75 euro, terwijl het goedkoopste de beste specificaties heeft, kan iemand me zeggen waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
525

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of de goedkope monitor de beste specificaties heeft weet ik niet, maar er zijn in ieder geval wel verschillen, o.a. de "video-in". Ook zou de dure monitor veel platter zijn. Kijk maar eens bij afmetingen.

Belangrijkste lijkt mij dat de goedkope monitor al 1,5 jaar op de markt is, en de dure nog maar een half jaar. Als je kijkt bij prijzen, helemaal onderin bij het grafiekje, zie je dat het goedkope type destijds ook boven de 300 Euro zat.

De kans is dus groot dat de dure monitor van 225 Euro over een jaar 150 Euro kost, en er ook weer een nieuw type is gekomen, dat veel duurder is. Je ziet dat met al dit soort spullen. Producten die al lang op de markt zijn, zijn vaak veel goedkoper.

Als je dus echt te veel geld hebt, moet je zorgen dat je er altijd direct bij bent, als er iets nieuws op de markt verschijnt :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dynamisch contrast is nogal een stuk beter bij de duurdere variant. De goedkoper is active shutter (waar je dus dure brillen bij nodig hebt) de duurdere is passive waar je goedkope brillen bij kan gebruiken maar welke wel een speciale beeldtechniek moet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding