Moet de monitor uit bij defragmenteren?

Ik wil de externe harde schijf defragmenteren. Die is 233gb.
Het duurt nogal een tijdje zoiets. Hij hoeft toch niet aan te blijven?

Toegevoegd na 17 minuten:
Trouwens volgens mij zit loopt hij vast.
Hij zegt nu al dik 20 minuten "verplaatsen van bestand pic234.....enz.
Dat lijkt hij niet te doen. Dat moet toch binnen een seconde of wat gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Kimath
13 jaar geleden
ik zet de monitor altijd uit als ik langer dan 5 minuten bij de pc wegloop, dit bespaart energie en warmte.

Het beste antwoord

nee hoor. Kan uit.

Toegevoegd na 26 minuten:
misschien is de harde schijf te vol?
Sowieso aan te raden om eerst diagnose te doen voordat je defragmenteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Moet niet, maar is wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De monitor hoeft niet aan te blijven.
Vergeet niet en boot- time defrag te schedulen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De monitor aan of uitheeft geen invloed op het deframenteren, bij 223gb kan het wel een 6 uur duren.