Wat voor soort processor heb je nodig als je voor standaard doeleinden een laptop wilt kopen?

Een vriendin vroeg mij om te kijken naar een laptop die ze wilt aankopen. Nou heb ik een klein beetje verstand van computer, maar meer van high end systemen, dan van een laptop bedoeld voor internet msn en word (op windows 7). Nou vroeg ik mij dus af, wanneer heb je een redelijke processor daarvoor? Hoeveel Ghz is fijn om te hebben?

Toegevoegd na 12 minuten:
We zitten nu te denken aan een duo core 1.66 Ghz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een telefoon zit tegenwoordig al 1.5 dual core ghz :p

Het beste antwoord

Iedere moderne laptop - geen netbook - is prima en voldoet aan je eisen. Dat wat nu "instapmodel" is, was 2 jaar geleden een high-end laptop en hetgeen jouw vriendin wil doen, zal met geen enkele laptop problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is ideaal, zo kom je er achter wat je precies nodig hebt, wat het ongeveer kost en wat er al standaard is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7GHz is best weinig. Als je meerdere programma's tegelijk wilt draaien zou ik al snel voor 2.0GHz gaan. Bij minder merk je dat het al snel gaat haperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem gewoon een laptopje met een i5 dan weet je zeker dat het goed is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt een waardeloos antwoord. Alsof we allemaal zoveel geld ervoor over hebben en dan alleen voor deze bedoelingen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem je een i3 ...
Ik weet niet welk budget je voor ogen hebt maar voor 480 euro heb je dit hele mooie gebalanceerde systeem:

http://tweakers.net/reviews/2321/3/notebook-best-buy-guide-oktober-2011-basisnotebook-uiterlijk-en-indruk.html

http://tweakers.net/pricewatch/287203/asus-k53sc-sx075v.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Laptops met 1,66Ghz processor zijn bijna uitsluitend netbooks, is dat meer het idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het echt alleen voor internet gebruikt tekstverwerking enzovoort. zit je al goed met een Intel core i3 proccesor, incombinatie met 4gb werkgeheugen heb je een perfecte laptop

Wil je toch nog meer hebben dan de i3, zal de i5 proccesor een goede overweging zijn!