Als er bijvoorbeeld staat : intel duo core 1.5 ghz prossesor, is dat dan totaal 3Ghz aan processor snelheid?

Hoe bereken je nou de totale processorsnelheid. Ook bijvoorbeeld bij een quad core

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je hebt dan 2 processors die op 1,5 GHz draaien.

De totale snelheid in afhankelijk van het programma dat je gebruikt.
Veel programma kunnen maar van 1 processor gebruik maken, dan doet die andere dus niks of hooguit andere dingen die op de achtergrond bezig zijn.
Gelukkig komen er steeds meer programma's en spellen die wel van meerdere kernen gebruik kunnen maken.

Bij een wiskundige berekening die zonder rekenverlies opgesplitst kan worden, heb je bij een dualcore theoretisch de dubbele rekenkracht en snelheid. Dus inderdaad 2 x 1,5 Ghz = 3 Ghz
In de praktijk geldt dit niet omdat er altijd extra bewerkingen zijn.
Dus wel 2x zoveel rekenkracht, maar niet 2x zoveel snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee helaas niet, het blijft 1,5. De naam is gewoon dual core
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 processorKERNEN