Wat kun je doen tegen een blue screen of death?

Ik krijg regelmatig een bsod te zien. Zelf zat ik te denken aan mijn laptop resetten. Zijn er betere oplossingen?
Alles is welkom
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Misschien kun je wat met de pagina in de bronvermelding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ een zeer volledig antwoord.
Je kunt op het internet naar de foutcode zoeken. De eerste reeks bij jou eindigt op 7A. Dit is veelal een fout met de harde schijf. Dat kun je oplossen door de schijf op fouten te checken (
start - uitvoeren - cmd [ok]
chkdsk/f /r
j
in te typen en opnieuw starten. De harde schijf wordt dan getest en indien nodig gerepareerd.

In de event viewer kun je dan zien, wat er gerepareerd is en eventuele andere fouten nalezen:
start - uitvoeren - eventvwr [ok]

Als de fouten blijven optreden, zul je in dit geval waarschijnlijk een nieuwe harde schijf nodig hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wellicht kun je die foutregel posten, dat is sneller zoeken, dan gissen wat er op een onscherpe foto staat.