Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer heb je een Triple-core of Quad-core nodig?

Ik weet dat er verschillende processorkernen zijn. Dual-core, Triple-core en Quad-core, maar eigenlijk niet wanneer je nu welke nodig hebt. Voor fotobewerking, het afspelen van filmpjes en de meeste andere activiteiten is een dual-core voldoende. Maar waar ligt nu de grens tussen het nodig hebben van een Quad-core of Triple-core. En wat geeft het voor voordelen dat je er meer mee kun.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
819

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je veel autonome processen naast elkaar wilt draaien kun je beter gebruik maken met een processor met 4 kernen (quad- core)
voor gamen kan een duo processor met gelijke kloksnelheid wel eens sneller zijn omdat dan de totale rekensnelheid maar over twee kernen verdeeld hoeft te worden.
er bestaan ook processororen met 6 kernen (hexacore).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus bijvoorbeeld 2x1800 MHz kan sneller zijn dan 4x1800 MHz omdat de totale reken snelheid maar over twee kernen verdeeld hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wist ik niet, nu wel.

Andere antwoorden (1)

Het gaat om de snelheid. Rekentijd slurpende programma's hebben een snellere processor nodig.
Voor online spelletjes zou ik toch liefst naar een triple-Core gaan.
Maar voor de meeste toepassingen, zoals op GV rondsurfen volstaat een Dual-Core.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de Triple-core kies je dan omdat deze goedkoper is, of omdat je een Quad-core iets wat te overdreven vind?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding