Hoe verwijder ik veilig mijn externe harde schijf?

Ik heb net een nieuwe Acer externe harde schijf aangeschaft in slim formaat.

Mijn vraag gaat het over het loskoppelen, '''veilig verwijderen''. De schijf is in het scherm alleen zichtbaar bij ''deze computer''. Uitwerpen of veilig verwijderen is niet mogelijk?

Hoe koppel ik mijn USB los zonder schade op te lopen, of mag die er gewoon uitgetrokken worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt eens de eigenschappen opvragen van de schijf. Indien XP: kies eigenschappen via snelmenu (rechtermuisknop) ,dan kies je tabblad hardware en dan weer "eigenschappen"voor de betreffende schijf. Dan kies je tabblad "beleidsinstellingen"en daar zie je dat (hoogstwaarschijnlijk) is ingesteld: "geoptimaliseerd voor snelle verwijdering"). In dat geval kun je gewoon de schijf loskoppelen, zonder op een icoom te hoeven klikken (dat icoon zal er dan ook niet zijn...)

je kunt op een klijn grijs met groen icoontje in de linker onderhoek van de taakbalk klikken, en dan veilig verwijderen. maar naar mijn idee levert het geen schade op als je hem eruit trekt, dat doe ik tenminste altijd, heb nognooit problemen gehad

Je kan de harde schijf ook uitzetten, wanneer het icoontje voor 'veilig verwijderen' ontbreekt (wat volgens mij hier het geval is). Als hij uit staat, kan je hem er ook gewoon uithalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100