Wat is het nut om je driver te updaten op je pc?

Gaat ie dan sneller? Betere prestaties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Daar kunnen twee redenen voor zijn:

1. Er zijn bugs mee opgelost
2. Er is functionaliteit toegevoegd

Als je problemen hebt met hardware is het eerste wat je moet doen de driver updaten. Als het probleem dan niet verholpen is kan je pas hulp zoeken bij de leverancier.

Toegevoegd na 2 minuten:
De driver zorgt voor de aansturing van de hardware. Het lijkt me dan ook niet onverstandig om die up-to-date te houden. Natuurlijk geldt aan de andere kant: Als het werkt hoef je het niet te repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat som zegt klopt behalve het laatste gedeelte. Het is dan wel waar dat je het niet hoeft te repareren als het werkt, maar het kan ook ter verbetering zijn. Een update waarvoor dan ook zou ik altijd installeren. In de meeste gevallen wordt het er zeker nie slechter op.