Mijn sdkaart word niet gelezen op mijn computer hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Heel soms word hij wel gelezen maar loopt dan naar 10seconden weer vast. als je binnen die 10seconden kopieren doet kan je wel bestanden van 1m of kleiner verplaatsen en dan doen ze het nog gewoon dus ik denk niet dat hij helemaal defect is.

Op mijn ds kan ik hem wel gewoon gebruiken om spellen mee te spelen alleen loopt hij dan vast bij het saven.

is er nog een manier om hem te repareren of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Op de zijkant van een SD kaart zit een schuifknop, probeer deze eens andersom te zetten en kijk wat er dan veranderd (ik weet niet goed of dit helpt of niet)

Verder denk ik dat de kaartlezer op je pc niet goed meer werkt, misschien moet de SD kaart net goed zitten om contact te maken, het kan ook zijn dat er een draadje loszit of is gebroken in de pc. Probeer het kaartje eens op een andere pc, bij een kennis thuis of iets dergelijks, als hij het daar wel goed doet weet je wat het probleem is. In dat geval zou ik een usb-kaartlezer aanschaffen, deze zijn niet zo duur, je kunt hier je SD kaart in doen, hem in de usb poort van je pc steken, en klaar.