Hoe kom je erachter welke driver je voor je beeldscherm en geluid nodig hebt?

Ik heb net windows 7 ultimate geïnstalleerd en ik weet nie welke drivers ik voor het beeldscherm en het geluid moet installeren.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik weet niet welke of wat voor een video/audio kaart ik heb en dus evenmin het bedrijf...

Toegevoegd na 4 dagen:
geluid doet 't, maar ik zoek al dagenlang op Google, en heb niks gevonden, alleen op andere site vragen als deze maar nergens downloaden.

Mijn PC noemt mij kaart overigens "standaard VGA grafische adapter". op mijn beelscherm staat belinea.
en de fabrikant nakijken werkt niet, want ik heb mijn PC uit een aantal (6) kapotte PC's opgebouwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.3K

Het beste antwoord

Heb je een laptop of een pc? Een PC kun je open maken en op de videokaart staat meestal de naam en maker.
Als er geen extra geluidskaart of videokaart in steekt, dan moet je de naam van het moederbord op internet nakijken. De naam staat zelf meestal op de printplaat te lezen. Dan kun je naar de website van de maker gaan en daar de nieuwste drijvers downloaden.
Bij een laptop hoef je alleen de fabrikant van de laptop op te zoeken en van zijn site de drijvers downloaden.

Toegevoegd na 4 dagen:
Ok, je hebt het volgende: je gebruikt een pc met een onbekende kaart. Op de monitor kijken helpt niks, want het merk van de monitor heeft niks met de videokaart te maken. Een monitor hoeft nauwelijks herkend te worden. Wat belangrijk is dat Windows weet welke grafische kaart gebruikt wordt. Als hij niks vindt, dan krijg je de standaard vga drijvers.
Dus nogmaals: het beste open je de pc en kijkt naar de naam van het moederbord (met code erachter enz).
Dit kun je op google zoeken en dan kom je vanzelf bij de fabrikant van het moederbord terecht. Dan kun je daar naar drijvers zoeken die erbij passen.
Mocht je tegen mijn vermoeden in een grafische kaart op het moederbord in een sleuf gestoken hebben, kun ook op deze kaart de naam en de code vinden. Dan doe je hetzelfde en kun je al snel de drijvers van de kaart downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je naar configuratie scherm gaat en vervolgens.
Dan naar systeem en vervolgens apparaat beheer.
Als je computer iets mist komt er een teken voor het ontbrekende hardware of software.
Je kan er op klikken voor een aanbevolen hardware of software

Toegevoegd na 21 minuten:
Probeer anders deze van realtek dan heb je ieder geval geluid.
Deze werk perfect op alle PC's/ LAptops.
Ik gebruikt deze zelf ook altijd als ik een computer heb geformatteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet er wel een realtek audiochip in je pc zitten, dat is dus maar de vraag.
Downloaden op de site van de makers van de desbetreffende kaarten. Vaak kun je daar voor alle (recente) kaarten voor de recente besturingssystemen de drivers downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel programma's die 'dieper' in jouw PC kunnen kijken, bijvoorbeeld SiSoft Sandra. Misschien dat je via dat programma wel achter de naam van jouw kaart kunt komen, er is een gratis versie.