Als een laptop op een stenen vloer valt (van op de tafel), welke schade zou je dan aan de buitenkant ervan zien?

Deze vraag houdt verband met mijn vorige vraag over het gebroken scherm.
Heb een mail gestuurd naar de verkoper om toch te proberen garantie erop te krijgen, hij gaat het vragen aan de fabrikant, maar zelf blijft hij erbij dat hij gevallen is, omdat het scherm op verschillende plaatsen gebroken is. Maar wij zijn zeker dat dit niet gebeurd is en de laptop hebben we nog maar 2 maanden.
Voor de rest werkt de laptop nog als we hem aansluiten op een ander scherm, want zoals reeds gezegd is het scherm stuk.
Aan de buitenkant van de laptop merken wij ook niets speciaals (geen krassen of scheurtjes of afgebroken stukken of zo), behalve dat de verkoper gezien had dat er onderaan een klepje niet goed dicht was en dat er een klein oranje dingetje ontbreekt waarmee je de batterij kunt ontgrendelen. Maar hij is al eens binnen geweest ter reparatie van een box die van in het begin niet werkte, misschien hebben ze dit dan niet goed dicht gedaan. Ik kan anders niet denken hoe dit een beetje open kan staan.

Toegevoegd na 6 uur:
Na de reacties gelezen te hebben even hier nog een rechtzetting: met de buitenkant bedoel ik dus eigenlijk de volledige buitenkant dus ook het toetsenbord dat wel degelijk aan de buitenkant is als de laptop open is. Met binnenkant bedoel ik dan eerder hetgeen in de computer zelf zit waar je dus zelf niet aan kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ligt aan de buitenkant van je laptop. Mijn laptop is van witte kunststof uit één stuk, daar zie je niets aan (het deukt niet) of er moet een stuk afbreken. Als je een metalen buitenkant hebt zul je krassen zien en deuken. Als er een metalen of plastieken randje om de laptop zit zal dat eraf kunnen breken. Ondiepe krasjes komen meestal van gewoon gebruik (je hebt je laptop in je tas en er schuurt wat ruws langs, zand ofzo). Diepere krassen kunnen daar ook door komen (je sleutelbos langs je laptop). Van laten vallen zal je eerder deuken krijgen en dieppe krassen op één punt. Toegevoegd na 7 uur: Schade heeft er altijd mee te maken hoe de laptop valt. Doordat er dingen verbuigen kunnen er toetsen loskomen (hoeft niet per se) en kunnen er dingen scheef komen te zitten (scherm niet meer netjes recht, een breuk in het scharnier... Maar schade is altijd val-afhankelijk. Als ik van mijn fiets val heb ik meestal een geschaafde knie en een zere handpalm, maar ook wel eens een geschaafde dij en schouder. Mijn broertje viel eens van de trap en had een hoofdwond, ik had een gekneusd staartbotje... - Als de laptop op een hoek valt zullen er dingen uit het lood zijn, scherm niet meer recht op de basis, hoekjes van de laptop los, misschien toetsen eruit. - Als de laptop op z'n zijkant of op een platte kant valt kan de zijkant, bovenkant of onderkant wat krassen laten zien. Ook kunnen er randen los zijn gekomen en het scherm kan gebarsten zijn. - Als je de laptop laat vallen op een onregelmatig oppervlak (op de hoek van een salontafel ofzo) kan die punt, als die punt de bovenkant van je laptop raakt, je beeldscherm kapot maken... Maar het is erg moeilijk te zeggen. Een laptop kan op veel manieren vallen. In een tas met spullen eromheen... er kan zoveel verschillende schade zijn... Dit is erg moeilijk te zeggen. google maar eens op 'broken laptop' 'kapotte laptop' 'gevallen laptop' 'fallen laptop'... Toegevoegd na 7 uur: of dropped laptop

er zit een bars in je scherm en er zijn toetsen kapot

Een beetje verkeerde val zal er voor zorgen dat de behuizing scheurt of een stuk eraf springt. Ook zou bv een scharnierpunt van de klep eraf kunnen zijn. Maar hoe ontdekte je dat er barsten in het scherm zaten en het scherm het niet meer deed? Daarbij hoef jij niet te bewijzen dat hij niet gevallen is en/of expres het scherm kapot is gemaakt. Dat moet de verkopende partij zien te bewijzen. Wijs hem daarbij op jou consumenten recht. En als het apparaat al bewijsbaar een keer ter reparatie is aangeboden kan je dit ook aangeven en daarbij te kennen geven dat de verkopende partij zich aan zijn/haar verantwoordelijkheden probeert te onttrekken. Ik zeg hierbij speciaal de verkopende partij (in geval van binnen garantietermijn vallend) Laat je niet wegsturen met een opmerking dat de fabrieksgarantie dit zegt, of zoiets! De verkopende partij is de verantwoordelijke! Succes!

Het eerste halfjaar na aankoop maakt de wet het je gemakkelijk: je hebt recht op gratis vervanging of herstel, tenzij de verkoper kan aantonen dat je hem verkeerd hebt gebruikt. Na die periode geldt het omgekeerde, en moet jij kunnen aantonen dat je het product normaal hebt gebruikt.

Bronnen:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektro...

Als het beeld 'stervormig' is, is er sprake van breuk (door vallen, maar ook vaak door de stekker/adapter die in een tas een drukpunt op het display geeft, waarbij het display stuk gaat; vallen beide niet onder garantie). Zijn het enkel verticale strepen is de bekabeling ('koude solderingen') of het display zelf het probleem en zou het onder garantie kunnen vallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100