Wie heeft creatieve oplossingen om weinig last te hebben van een luidruchtige PC. Ik wens mijn (luidruchtige) videokaart te behouden

Trukjes om de ventilator van mijn videokaart minder geluid te geven, haalden niets uit: spanfan, ... dus creatieve oplossing?

Toegevoegd na 13 uur:
HET IS REEDS OPGELOST.
Ze raadden me eerst aan om een extra koeling op de videokaart te plaatsen, maar de vidoekaart bleef (onaanvaardbaar) veel herrie maken. Na een kwartier had je sowieso koppijn.

Toen hebben ze de kaart vervangen door een HD4770 van Radeon en die geeft bijna geen geluid. En als ik zo de reviews lees op internet, is het nog een hele goeie kaart ook (voor slechts 100 euro).
Bron: http://www.techspot.com/review/163-radeon-hd-4770/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je je luidruchtige videokaart wilt houden, dan zit er niets anders op dan de radio hard aan te zetten. Creatief genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er bestaan isolatiepaketten voor de pc kast.
Let wel op voldoende koeling dan.

Zorg dat er geen vuil in zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog steeds last hebt van het lawaai van je videokaart,
schroef dan het toerental van je fan omlaag met RivaTuner.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de fan langzamer draait koelt ie toch minder? Is er dan geen gevaar voor oververhitting?
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad, dat moet je wel in de gaten houden. Er zit software bij de kaart waarmee je dat kunt monitoren. Voorts kun je drie instellingen maken naar gelang de kaart meer belast wordt. Maar is dus wel een punt van aandacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit programma ook al geprobeerd.
Maar als met experimenteren dan de kaart dienst kan doen om mijn eitjes goedkgekookt te maken dan ben ik er ook niet veel mee (of eigenlijk wel) :)
Lees "opmerking" in mijn vraag. Het is opgelost door een andere kaart te kopen die practisch geen geluid maakt :)
Je wilt de bron van het geluid behouden, maar je wilt geen last hebben van dat geluid. Dan is de beste oplossing ervoor zorgen dat de computer in een andere ruimte staat dan jij.

Zet dus de computer in een aangrenzende ruimte en koop een lange videokabel.

Als dat in jouw situatie niet kan, kun je de computer in een geluidsisolerende kast zetten. Zorg dan wel voor voldoende luchtkoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je bent er niet met een lange videokabel.
Wat moet je doen met je keyboard, muis, boxen, memorycards, scanner, DVD's, enzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alles wat je via USB kunt aansluiten, kun je een USB-hub kopen - met een lange kabel. Daarmee heb je het probleem van toetsenbord, muis, geheugenkaarten en scanner opgelost. Boxen kunnen ook via een lange kabel. DVD's - ik vermoed dat er externe DVD's bestaan die ook via USB kunnen worden aangesloten. Anders kan het vast wel via e-SATA. Zo niet, dan moet je omlopen. Ligt eraan hoe vaak je er een andere DVD indoet of je dat acceptabel vindt. Maar hé, het ging om een creatieve oplossing, toch?
Als het geen 'high-end'-videokaart is die veel koeling nodig is, zou ik er een passieve koeler opzetten.

Dat bestaat uit koelblokken i.p.v. koelers, waardoor ze geen geluid produceren.

Voor een paar tientjes is dat wel te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als je dan geen storm binnen in je kast creëert gaat het helemaal mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HET IS REEDS OPGELOST.
Ze raadden me eerst aan om een extra koeling op de videokaart te plaatsen, maar de vidoekaart bleef (onaanvaardbaar) veel herrie maken. Na een kwartier had je sowieso koppijn. Toen hebben ze de kaart vervangen door een HD4770 van Radeon en die geeft bijna geen geluid. En als ik zo de reviews lees op internet, is het nog een hele goeie kaart ook (voor slechts 100 euro).
Bron: http://www.techspot.com/review/163-radeon-hd-4770/
Met oordopjes ben je van alle lawaai af. Is die videokaart constant in gebruik? Als erkend digibeet weet ik dat n.l niet.
Misschien kun je overgaan tot aanschaf van een stillere computer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak helpt het om er een grotere fan op zetten. Die hoeft voor dezelfde luchtverplaatsing niet zo snel te draaien als een kleine fan. Evt. kan een 12V fan op 5V laten draaien. Dan maakt hij minder lawaai, maar wordt de kaart natuurlijk wel warmer.