Wordt de levensduur van een accu ook steeds minder als je hem nog nooit gebruikt hebt?

De laptop waarmee ik nu werk heb ik nu ongeveer 5 en een halve maand. De accu heb ik in de tussentijd nog nooit gebruikt, zelfs nog niet erin gehad. Die zit nog in de plastic verpakking.

Maar gaat in de tussentijd de kwaliteit/levensduur van een ongebruikte accu ook achteruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Elke accu gaat ook zonder dat hij gebruikt wordt achteruit in laadcapaciteit.
Het helemaal ontladen raken van een accu kan de levensduur zelfs zeer ernstig bekorten.
De meeste laptops hebben tegenwoordig een Li-ion accu, op bijgaande Wikipedia-pagina's wat bewaartips voor dergelijke accu's.