kan ik een SSD toevoegen aan mijn pc?

Ik wil graag een SSD kopen om windows op te draaien.
Ik wil graag weten of dit kan!

SPECS:
Windows: Windows 7 Home Premium Edition (64-bit)
Internet Explorer: 9.11.9600.17041
Memory (RAM): 8146 MB
CPU Info: AMD Athlon(tm) X4 760K Quad Core Processor
CPU Speed: 3792,3 MHz
Sound Card: Phillips Speakers
Display Adapters: NVIDIA GeForce GTX 650 Ti
Monitors: 2x; BenQ GW2255 | Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1920 X 1080 - 32 bit
Hard Disks: C: 931,4GB
Hard Disks - Free: C: 601,8GB
USB Controllers: 5 host controllers.
Firewire (1394): Not Detected
AC Power Status: OnLine
Motherboard *: ASRock FM2A55M-

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel kolibri2014 weet je ook een goeie goedkoopen SSD waar ik windows op kan draaien? De SSD is puur voor windows.
Ritsuka
9 jaar geleden
kan prima, gewoon je SSD als C schijf, en je oude schijf als D schijf. heb je al je data ook nog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat prima, laat wel 10 à 20% ongepartitioneerd en zorg dat je drivers goed geïnstalleerd zijn zodat NCQ en TRIM zeker werken. Anders loop je het risico op prestatieverlies bij schrijfacties.

Het beste antwoord

Ja dat is mogelijk. Je dient het wel vast te zetten met een bracket. Die krijg je meestal meegeleverd. Maar dat moet je goed controleren. Als je je OS er opzet geeft dat een flinke performance boost! Let wel op dat je OS defragmenteren uitzet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Let trouwens wel op het feit dat je moederbord (ASRock FM2A55M) alleen SATA-300 aansluiting heeft en de nieuwere SSD's werken op SATA-600. Oftewel iedere SSD die je gaat kopen werkt op 50% totdat je hem op een nieuwer moederbord met SATA-600 aansluit.

Desalniettemin is het een prestatieverbetering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet omdat een ssd een Sata 6g aansluiting heeft dat die ten volle wordt gebruikt. Sommige sata 3g ssd's zijn sneller dan sata 6g ssd's.