Hoe komt het dat de resolutie van mijn extern beeldscherm slecht is wanneer mijn laptop opengeklapt staat?

Wanneer mijn laptop openstaat is de resolutie van mijn extern beeldscherm slecht en wanneer ik mijn laptop dichtklap verspringt mijn extern scherm naar de optimale resolutie..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel 2e scherm in als primair scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan gaat waarschijnlijk de resolutie van je laptop omlaag.

Antwoorden (2)

Dat komt omdat je grafische chip (kaart) dan 2 beeldschermen moet aansturen en daar heeft ie kennelijk te weinig capaciteit voor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Het hangt van de maximale resolutie van je externe monitor af. Kan hij minder aan dan je laptop, dan past het stuurprogramma zich aan en wordt de resolutie van de laptop aangepast.